Tannlegeskrekk

Vi har lang erfaring i å behandle pasienter som lider av tannlegeskrekk. Er du redd for å gå til tannlegen, skal du vite at du ikke er alene.

Det er langt mer vanlig å lide av tannlegeskrekk, eller odontofobi, enn mange tror. Rundt 5 til 10 % av befolkningen har alvorlig tannlegeskrekk. Noen er så plaget at de lar vær å gå til tannlegen, selv med store plager. Dette kan i sin tur gjøre at når man først kommer seg til behandling, er det veldig mange ting som må fikses, og prosessen kan virke overveldende.

Tannlegeskrekk har negativ innvirkning på livskvaliteten, og det går utover selvtilliten om man skjemmes for tennene sine. Unngår man tannbehandling kan oppleve mye smerte og få problemer med å få i seg mat og drikke.

Ulike typer tannlegeskrekk

Selv om mange opplever forskjellig grad av angst mot tannlegen, er det ofte ulike ting man er redd for. Vi behandler derfor hver og en pasient individuelt. Noen er redd for sprøyter, boring, eller at det skal gjøre vondt under behandlingen. Uansett hva du er redd for, skal du vite at det finnes hjelp å få.

Vi starter med en prat

Start i det små, og start med å ta en samtale til oss. Vi tar en uformell prat om dine utfordringer, og sammen finner vi ut av den beste måten å behandle deg på. Vårt mål er at du skal få en smertefri behandling, og at du skal ha full kontroll på hva som skjer hele tiden.

Lang erfaring med pasienter med tannlegeskrekk

Som oftest forverres munn og tannsykdommer med tiden. Lengre opphold mellom tannlegebesøkene kan føre til kompliserte og dyre tannbehandlinger.

På Lillestrøm tannklinikk og tannlegevakt har du som pasient alltid full kontroll over tannbehandlingen. Man kan avbryte behandlingen når man måtte ønske. Våre behandlere har lang erfaring når det gjelder å behandle pasienter som lider av tannlegeskrekk. Vårt hovedfokus er smertefri behandling og at pasienten skal ha full kontroll.

Ta steget, ta kontakt med oss i dag, og vi vil hjelpe deg gjennom prosessen.